niedziela, 31 maja 2015

Welonka

Moja nowa aranżacja akwarium, a w roli głównej złota rybka.

Welonka





Welon (potocznie welonka) – jedna z odmian złotych rybek. Wyhodowane zostały w wyniku wieloletniej hodowli i selekcji karasia złocistego (Carassius auratus auratus). Są to udomowione ryby akwariowe  niewystępujące w środowisku naturalnym. W akwariach wyhodowano odmiany różniące się od siebie barwą
Opis zaczerpnięty z wikipedi 


Warunki w akwarium

Podobnie jak wszystkie odmiany złotych rybek, welony potrzebują dużego zbiornika z miejscem do pływania. Są dość dużymi rybami dorastającymi do 20 cm długości. Ryba jest aktywna, dużo je i dużo wydala szybko zanieczyszczając tym samym wodę, pieszczotliwie nazywam ją śmietniczkiem. Wskazana jest zatem tzw. nadfiltracja (zastosowanie filtru o mocy odpowiedniej dla większego zbiornika). Podobno nie wytrzymują niskich temperatur, ale spotkałam się z przenoszeniem na lato welonów do oczka wodnego, czuły się świetnie. Zakres temperatur to pomiędzy 20 a 25 stopni więc raczej są rybami wolącymi bardziej chłodne warunki życia, jak na akwarystykę.  Ja osobiście z powodu innych rybek utrzymuje temperaturę 26 do 28  stopni, mojej welonce to nie przeszkadza a wręcz zauważyłam że lepiej rośnie, w porównaniu z welonem u znajomych którzy przestrzegają tych wytycznych.

Cały plan akwarium.

Całe akwarium

2 komentarze:

  1. Piękności :) kiedys miałam rybki :) ale se zdechły niestety :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Welonki się pozbyłam bo niszczyła mi rośliny. Oddałam cioci, ma same welony.

      Usuń

Dziękuje za opinie.